Friluftsdag

Efter vår första lektion (som började halv tio, gött), så skulle ungefär hela skolan ut på äventyr lite spritt över stan. NV och NVSP for till Mariebergsskogen, och där skulle vi då ha friluftsdag, men egentligen nollning av de nya ettorna..

Men nu iår så hade lärarna lagt sig i värsta mycket och nu får det inte heta nollning längre, utan friluftsdag och ingen ska bli kränkt eller skadad.. Vår nollning inleddes med att en treorna kungjorde att "Det här kommer bli den värsta dagen i era liv." Inte för att det blev det, men alltså.. Man känner sig ju rätt liten när alla stora killarna i trean står i en ring runt en och räknar lite hipp som happ ens varv runt en bandyklubba i såpadränkt gräs. Jaja, det var alltså en mildare sorts nollning iår för att inte göra ettorna "obekväma". Men när jag ska nolla vill man ju att ettorna ska göra bort sig allihop, det är ju askul! Man minns ju sin nollning med ett litet leende på läpparna, det var ju verkligen kollektiv förnedring - alla gjorde ju bort sig, men då är det mycket roligare!

Ah i alla fall så kommer jag aldrig att bli frisk, det känns så jävla jobbigt. Och nu när jag och Kerstin ska börja träna nästa vecka, alltså .. fett. Orka!!!

Ikväll ska jag och min familj åka till mormor i Stenungsund. Blir nog mysigt. Dusch blir nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0