Fredag, Lördag, Söndag

Helgen är slut, nu skriver jag en låååång sammanfattning om den. Yeah.

FREDAG
Min fredag börjar med att Sofie kommer en halvtimme tidigare än vad jag trodde, så när jag skulle kasta ner nyckeln genom fönstret till henne (jag hade inga kläder, så kände inte för att springa ner två trappor och öppna för henne), siktar jag kasst och mina nycklar hamnar mitt i en stupränna! Så jag fick ju dra på mig kläder och springa ner och ringa på hos hyresvärdarna, så han kunde klättra uppför en stege och hämta nycklarna. Pinsamt.


Sen när Sofie laddat över bilderna hon ville ha, sprang hon iväg, och minuter senare anlände Kerstin och lämnade två sockerkakor här. Full fart. Jag själv skulle ju snabbstäda lägenheten och fick stressa in i sista minuten innan jag kastade mig upp på cykeln och trampade i ösregn mot die Schule. (bilden är på oss från i somras, fick den av henne igår, haha) -->

Ja, de var ju dags för skolfoto, och jag hoppas väl att jag blev bra. Man fick välja rätt fritt vart man skulle stå, så det var ju kul. Och vi hade väl inget tema direkt, alla gjorde lite vad dom kände för, men tror att alla försökte kramas. Jag skulle aldrig orka vara skolfotograf, synd om stackarna.

Efter fysiken, som jag tillbringade hos kuratorn som ville ha mitt busskort men hon var på fika (!).., mumsade vi rätt snabbt igenom taco buffén för att förbereda the big surprise för Hanna! Jag, Linnea, Anna och Kerstin anlände först och fixade iordning här, och minuter senare kom Lovisa och Evelina ledandes på Hanna som gått hela vägen med ögonbindel, haha. Vi sjöng för henne, och sen fikade vi tills matten började, mys :) :) :) :)

Efter skolan cyklade jag hem, och kom på fyrtio minuter senare att kuratorn inte fick mitt busskort, så jag fick ju cykla tillbaka till skolan och lämna det. Men hela utflykten tog inte mer än tio minuter, så det gjorde väl inte hela världen. Förutom att det regnade.


Sen åkte jag hem till huset.


LÖRDAG
Igårkväll kom jag hem till huset igen, och åt en lång middag med mamma, pappa, Petra och Alex. Sen idag då, så åkte mamma och Petra till mormor, och Alex hem till sig. Jag själv for tillbaka till stan för att hänga med Annikakan!!! :D  


Det blev först pizza från Vedugnen, mums, och sen cyklade vi till stan och gick sen hem till Alexander och förfestade med härligt folk och singstar ett tag

Efter vi vart där ett tag drog vi till Gubbholmen. Utefest skulle det bli. Det var rätt mycket folk, men inget vidare partaj, så vi stannade och chillade ett tag ändå, medans folket sakta men säkert vandrade vidare.

Sen följde Annika med mig hem och vi poppade popcorn (som jag åt), och kollade på film. Efter att den slutat och jag somnat typ fem gånger, for Annika hem till sig och jag somnade. 
Annika drabbades av "nej-det-poppar-över-panik" (notera locket) -->


SÖNDAG
Idag vaknade jag strax innan två, skönt. Jag har handlat för veckan, och sen så har jag fixat ett busskort och även hämtat tågbiljetterna! Sen så kom hyresvärdarna upp och installerade ny kyl och frys! :D
Typ asglad.

Dock var det grymt korkat av mig att vara ute igårkväll.
Jag kommer inte bli frisk på ett tag, det känns.


Nu ska jag väl ta tag i disken. Det är verkligen nåt jag skjuter upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0