Lista över saker som irriterar mig

1:1 Läxor.
Under hela året har vi haft väldigt få läxor, men nu - på slutet av tvåan (stressigaste perioden ever), får vi läxor i mängder. Utöver tjocka prov och ej att förglömma slutprov ska man alltså sitta och fundera och reflektera över ytterligare grejer. Hur tänker lärare? TID FRÅGETECKEN. "ja men det här går snabbt". Nej, det gör det inte.
1:2. Jobbiga läxor
Överallt står det "KBT är bra för insomni vettu". Jaha. Men hur går behandlingen till? Orka att svaren på frågorna  inte hittas. Får väl hitta på en egen terapimetod, och ange mig själv som källa. MVG på det va.

2. Sinatrashowen
Förutom att jag offrar jobbigt mycket tid till rep + föreställningar (tex HELA LÅNGHELGEN I MAJ!!!) som jag gärna skulle vilja spendera med mina vänner som blivit jävligt bortglömda pga allt plugg, ska jag dessutom tvingas inhandla/fixa på annat sätt en svart lång vid kjol. När ska jag använda den igen? Det räcker inte med "klädkod: svart", utan "klädkod: jättesvart och helst svart långklänning, och okej med lång kjol. Inte okej att bara vara svart och ha kortare kjol/tunika för då kan folk kolla in" - HALLÅ JAG HAR EN CELLO MELLAN BENEN! DEN SOM SER MIN MUS DÅ ÄR JU BRA DUKTIG.

Blev en kort lista, det är ju positivt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0