Ovalda vuxenpoäng

När vi var på Gotland förra veckan så la jag upp ett asgarv när Sandra och Tuomas tittade på tv4s nyhetsmorgon. När de senare plockade fram ett korsord och en varsin penna skakade jag lite lätt på huvudet och tänkte att jag har nog några år kvar innan jag själv blir så mogen. Men tänk vad fel jag hade.

Imorse vaknade jag och Benjamin av att det var ett himla liv i hans hem - runt sjusnåret. Gött med sovmorgon. Vi somnade om och när vi vaknade igen runt nio (av mer stök) så tittade vi lite på tv i hans rum, för att sedan inta frukost i vardagsrummet framför tv4s nyhetsmorgon! Vi ville heller inte stänga av förrän tanten skrapat fram sina tiotusen i tjugofem år på Triss. För att maxa upplevelsen totalt satt jag även och läste lite i dagens NWT. Vi gick sen till parken som ligger utanför min nya lägenhet (jag pekade ut vilka fönster som snart ska prydas av mina gardiner) och började bläddra i en tidning jag fick av kristdemokraterna. Självklart är det då ett korsord längst bak som vi ger oss i kast med att börja lösa. Skrattar bäst som skrattar sist eller nåt. Man kanske plötsligt blir fem år äldre av att umgås med nån man tycker om?

Men jag är i alla fall inte sambo och jag har inte en balkong full med blommor och annat, jag har inte en välfylld frys och ej heller planer på att skaffa en katt. Så än är jag inte vuxen, det får dröja ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0