Onsdag

Anlände till Aspsäter/Nysäter/Säffletrakten i måndags och efter jobb och soving och mat och födelsedagssång och klappa-på-katten så HÄLSADE VI PÅ KALVARNA (och dom andra korna då)!!!! (jag luktade ko hela jag efteråt, inget skämt)

KOLLA VA SÖÖÖTA!!!



Men eftersom Sofie är Sofie så gick vi in i en hage och skulle fota fyra kor(?), men jag höll på mig bekvämt avstånd medan dom kom och nosade på henne. Efter nån minut hör jag hennes nervösa stämma:
"Mikaela, dom har inga spenar. Mikaela, dom har horn." Såg hur hon gjorde sig redo att springa (mot mig och därefter ut ur hagen), och jag tjuter "NEj, spring inte! Då springer dom efter!". Men hon sprang, och eftersom jag inte ville bli nedtrampad av fyra kor(?) så sprang jag också. Och ja, dom sprang efter.

Igår började vi dagen med en pannkaksfrukost ute i solen och sen cyklade fröken Sofie till jobbet och jag pysslade och städade i hemmet innan jag tog mitt pick och pack och bussade min väg till Nysäter. Där besökte jag Sofie på jobbet och vi stannade aningens för länge tyvärr. ICA stängde visst redan kl 19, och vi kom dit 19:05. Sög ju balle eftersom vi var ashungriga (ingen mat sen pannkakorna ju). Vi kom i alla fall med bussen till Säffle, och vi var där fem i åtta, och konsum (den närmsta mataffären) stängde åtta, vilket innebar aningens frustration. Eftersom vår buss till Karlstad skulle gå om ca 25 min så försökte vi vara kreativa.

Först såg vi Netto, vi löpte dit, men det visade sig inte ens vara öppet för det skulle öppna 30 juni. Sen kollade vi på alla cyklar vid tågstationen och hittade en olåst, men eftersom vi är laglydiga så vågade vi inte lånaden. Vi började gå mot McDonalds och försökte lifta med en epatraktor för att det skulle gå fortare, men det sket sig. Så vi sprang. Sen var det fetkö där, och vi stånkade högt när en man och två barn skulle prata om semestern med hon i kassan. Vi sket i att ta vad vi ville ha, vi tog det som var färdigt. Sen sprang vi tillbaka, och vi hann precis. Men jag kan tala om att det var den vidrigaste hamburgaren jag någonsin ätit; McFeast, äcklig som fan. Majonnäs eller, typ vit spermaliknande blaskigt.. klet som smakade blask. UH.

Ah iaf. Hemma i Karlstad plockade Benjamin upp mig vid busstationen och skjutsade mig hem och sa åt mig att vara klar på tio min medan han skulle hämta en till. Jag hann precis klart och slutdestinationen var filmkväll med några av hans kompisar, och det var ju chill och så. DOCK var filmen konstig. Tropic Thunder tror jag den hette. Jobbig.

Och idag, ljuva onsdag. Vaknade sent, softade på balkongen och sen kom jag på att jag vill till Oslo imorgon. Så jag köpte biljetter på bussationen samt inhandlade värda saker (mat, bikini, böcker). Och nu ska jag väl packa eller nåt. Men har riktigt ont i huvudet och mår illa för jag började tänka på den där fruktansvärda hamburgaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0