Arkimedes princip innebär att lyftkraften är lika stor som tyngden av den undanträngda vätskan.

Idag upptäckte jag att jag mognat eller typ.. släppt lite på mina prestationskrav, så jävla gött. Jag började inte grina för att jag inte fick MVG rakt igenom på engelska nationella. Kan bero på min kära mors tröstande kramar i lördags då hon sa "Mikaela, jag sket i skolan, och det gick ju bra ändå. Allt löser sig." Känns lite skönt att ha en sån tanke i bakhuvudet faktiskt. .. Men jag vill ändå ha MVG i matte och fysik. Mest för att det skulle vara coolt att sätta alla nv-ämnen.

Orka att den som är bäst på att lugna mig när jag är såhär hysterisk är och steker på nån himla strand vid Medelhavet. Försöker lugna mig själv. Går dåligt.


F = densiteten på vätskan x 9.82 x V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0