Lite politik osv

Idag var det debatt mellan ungdomsförbunden i Karlstad på skolan. Båda blocken var representerade, och så av nån anledning var RKU (revolutionär kommunistisk ungdom) där. Typ varför.

Kände faktiskt att det blåa blocket hade åsikter som stämde in på mina bättre än vad det röda blockets åsikter gjorde. Dessutom kändes det lite som att V och S slingrade sig bra duktigt med sina fina ord som "skapa jobb", men definierade aldrig hur. Och MP satt med sina framtidsdrömmar och visioner - men ingen direkt realistisk plan på hur de skulle bli verklighet. Hm ah. Hade på känn att jag var mer åt det blåa hållet, och nu har jag fått det bekräftat. Egentligen spelar det väl ingen större roll på vilket parti ur det borgergliga blocket jag ska rösta på, eftersom regeringen blir densamma oavsett. Typ. Dessutom så är väl MP ett fint parti osv, men om det röda blocket får majoritet så är det ändå S som får störst bit av kakan och Mona Sahlin äntrar statsministertronen. Känner inte riktigt att det är min önskan.

Testade mig själv lite snabbt på Valkompassen .



Rätt blå ändå.
Gjorde partitestet också, svarade inte på allt osv - så därför känner jag inte att resultatet är så trovärdigt haha. Särskilt som jag blev mer SD än M, jag som mår illa av SDs reklamfilm? Stämmer inte. Blev allra mest miljöpartist, men centerpartiet var tätt därefter. Så ah. Centerpartiet it is då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0