Man ser hur dammig datorn är när man sätter sig i solljus.

Den bästa tiden på dagen är den då barnen precis åkt till skolan, Kate åkt till sitt universitet och Steve fortfarande är på jobbet. Då är jag själv i huset och går loss i köket och fixar mig en redig brakfrukost samtidigt som jag läser ikapp alla tusen bloggar jag följer, svarar på mail och allmänt degar vid datorn.

Nu de senaste dagarna har min underbara frukostrutin störts av att barnens mormor är på besök. Och som hon pratar med mig. Om tant-brittiska-saker, ex om en teservis som hon fått av sin mamma i Brisbane och som hon ska ta med tillbaka till London, och nu har hon krånglat hela morgonen med att få ner den i sin resväska. För hon åker idag.

Min frukost idag:
- en tallrik med havregrynsgröt
- en rostad macka med jordnötssmör
- en rostad macka med philadelphiaost
- två glas förjävladyr apelsinjuice

Ska gå ner till mitt rum och göra mig iordning, sen ska jag gå ner till Anna och så ska vi möta upp en ny tjej som landade förra veckan, Beatrice heter hon. Ska bli kul minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0