Asymmetrisk tjej

Tog en uppfriskande promenad till polishuset och hämtade mitt pass. Men när jag kom dit hittade jag två dörrar. "Kriminalvården/häkte" och "Förhandlingssal", kändes inte som att jag skulle in i nån av dom dörrarna. Ringde mamma. Hon skrattade åt mig för att jag inte kom ihåg vart dörren var som vi gick in i när jag gjorde passet. Men man skulle visst runt ett hörn osv. Hittade dörren till slut och hämtade passet.

Det är ju allmänt känt att man inte är symmetrisk i ansiktet. Att ansiktshalvorna är jätteolika osv. Inget jag tänker på när jag kollar mig i spegeln direkt. Men nu fick jag det verkligen svart på vitt. Passfotot. Rakt framifrån.



Har även en promenaddejt med Lovisafisan på schemat, najs!
Nu måste jag skriva klart min essä. Herregud. Gunilla kommer vika sig dubbel när hon läser den. Så kass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0