Uäh.

Här är inte kackerlackor samma sak som i Sverige. I Sverige så får man ju kackerlackor om det är lortigt och snuskigt ungefär, men här finns de överallt. Och just nu befinner det sig en stor jäkla äckel-kackerlacka på köksgolvet. Den flyger även runt lite och bara kravlar och har sig. Inget skämt. Jag skrek till (trots att jag barnvaktar och föhoppningsvis tre pojkar sover) och sprang ut ur köket. Ställde dock in smöret i kylen på vägen.

Tyckte jag hörde den innan, ute i hallen. För de har äckliga ljud för sig. Och sen kom den. Och landade på köksgolvet. Det är verkligen inpräntat i skallen på mig att insekter är ohyra och äckligheter, fastän de är supervanliga här, och därför panikar jag och får rysningar och tycker att detta är Ä C K L I G T. Trodde de flydde från ljuset, men köket är det enda upplysta rummet just nu - så vafan gör den där?!!?!?

Fet nackdel med detta annars så underbara land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0