Uppdatering om kackerlackan och a toasted spider or whatever it was.

Kate och Steve kom nyss hem. Kackerlackan, det korkade krypet, hade vält upp och ner bredvid kylen. Frågade Kate hur jag bäst ska döda dem, ifall jag ska använda samma spray som till tvestjärtarna osv, och hon drog fram en flugsmälla och smashade den.

En parentes: Förstår inte att kackerlackan anses vara det djur som kommer vara kvar på jorden när allt annat är dött (filmen Wall-E) när alla har en tendens att välta och hamna på rygg. Jag menar, de kommer ju verkligen inte upp! De sprattlar med benen ett tag, typ ett dygn eller nåt, sen dör de. Typ okej. Hur kommer det sig att de inte är utrotade?

Sen vände jag på huvudet i alla fall och ser ett spännande kryp, aussie size - inte svenne size ( = stort), kravla runt i taket. Åtta ben - spindel? Kate kände inte igen den, men vad annars kan det vara. Hon klättrade upp på köksbänken med flugsmällan i högsta hugg och jag sa "It might fall in to the toaster if you smash it", men hon smashade den .. och den föll ner i brödrosten. Inget skämt. Denna uppfinningsrika kvinna startar då rosten och lukten av rostad spindel sprider sig i köket.

När det kommer till att göra sig av med kackerlackor, spindlar, insekter i övrigt.
Lesson 1: Spray it!
Lesson 2: Smash it!
Lesson 3: Toast it!

Beprövade knep som definitvt fungerar.

Sängen nu va? Yep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0