Så ännu en måndag.

På fredagkvällen fick jag hoppa av bussen från The Oaks tidigare än vad jag hade önskat (10 minuters promenad tidigare) på grund av en tysk tjej som inte visste vart hon bodde - och jag visste ju inte heller. Men snäll som jag är följde jag henne hem till Anna, därifrån sa hon att hon hittade, och fick vandra de långa mörka backarna hem själv. Utan telefon. För den hade bestämt sig för att sova. Men bra att Mosman är Mosman och att det är dött på nätterna.

På lördagen kom vi till slut iväg till Bondi beach, men var nog bra att vi inte var för många timmar där för i såna fall hade vi nog alla fått solsting ungefär. Vaaaaarmt! Men asnajs. Samt är Brandon är snygg. Men det kanske ni visste?











Barnvaktade på kvällen. Vi åt gelédinosaurier, popcorn och tittade på pingvinerna från Madagaskar. Vet inte vad de gör på bilden, men jag bad dem att le. Eh.




Brandon kom över senare på kvällen och hjälpte mig att bli av med en stor kackerlacka som sprungit runt i huset under kvällen. Sen somnade vi i rimlig tid, Caroline. Runt tolvtiden igår lämnade vi Mosman bakom oss i hans coola jeep och styrde kosan mot Cronulla. Där mötte vi upp Anna och Bagge som tagit sig dit med tåg osv och så skulle de tre svenska tjejerna upp på surfbrädor med hjälp av Brandon och hans kompisar.



Allt jag kan säga är: galet. Sen kan jag även lägga till ord som "spårat", "häftigt" och såklart fan "läskigt". Jag har ju sån sjuk respekt för vatten, och att sitta fast i en himla bräda, slitas med av vågor och eh.. säger man "rida på vågen"? in mot stranden och känna att man inte fan har en susning om vad man ska göra mer än att ligga platt på brädan och hålla fast för kung och fosterland, är såklart KUL, men sådär läskigt pirrigt i magen ni vet? Kan tala om att jag for av alla gånger av alla, brädan upp i luften och upp och ner och jag var väl mer under ytan än över och när jag efter en stor jävla våg svalde en liter saltvatten (hostade och snorade och rapade rätt mycket efter det, uähk) kände jag att "neh, that's enough for today". Måste ju sett förjävla kul ut i alla fall.

Nu kom jag nyss hem efter lite poolhäng at Bagges place.
Känns som att det inte finns något bättre sätt att spendera sina dagar på.

L i v e t   ä r   g ö t t.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Sen somnade vi i rimlig tid, Caroline" hahahahaha! Göttiga dagar btw!

2011-10-24 @ 09:46:19
URL: http://cbagge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0