Jag är så bra!

Spenderade 6 timmar ensam med två små pojkar. Jobbade på riktigt bra och inte en enda tår syntes till, inget bråk och inga sura miner! Känner mig så jäkla bra! Dock fick jag som sagt jobba duktigt med att aktivera, sysselsätta och distrahera. Överdriver knappt när jag säger att vi bytte aktivtet en gång i halvtimmen. Så att, hemmamamma kanske inte är en sån lockande sysselsättning ändå. Jag somnade rätt snabbt efter att jag slutat. Finns det nåt skönare än att sova på dagen?
Något dessa godingar uppenbarligen gillar att göra är att dansa.



Och en sak till - jag är bra att ha.
Idag när vi åt middag så gav Kate pojkarna lite nötter (brazil nuts och hasselnötter). Oscar börjar hosta och han säger att han satt något i halsen. Host host och drick vatten. Kate frågar var det sitter, Oscar pekar högt upp i halsen och efter en massa hostande och drickande tittar hon in i hans mun och säger "SHIT!". Japp. Lelle pojken fick en allergisk reaktion, trots att han käkat nötter och mandlar hela livet. Det var faktiskt riktigt läskigt! Hans hals svullnade och man hörde när han pratade hur igentäppt det var, fort gick det. Tur att barnfamiljer har ett välutrustat medicinskåp, för han fick lite antihistamin innan de for in till sjukhuset. Trots att jag egentligen slutade 3 timmar tidigare kände jag att det är väl självklart att jag stannar och passar de andra två pojkarna. De måste älska mig. Badade pojkarna, läste saga, borstade tänder, fick på pyjamas och sen natti natti. Jag älskar mig själv.

Laddar för en ny heldag imorgon. Kate ska dock vara hemma imorgon för att kolla att Oscar inte får nån mer reaktion osv. Men ändå. Funderar på vad fan vi ska göra - känns som att vi förbrukade alla kul aktiviteter idag.

9 jobbdagar kvar innan min slappa vardag är tillbaka.
Shit vad alla au pairer måste hata skolloven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0