Kerstin Stockhaug?

Skrattade högt här i köket när jag öppnade ett nyss inkommet mail från Kerriberri.

"Igår fick jag mitt norska skattekort och de tölparna lyckades skriva fel på mitt efternamn. Jag heter numera Kerstin Stockhaug. Jag har liksom gått och väntat i två veckor och missat en lön pga det tar så lång tid att få skattekortet och nu måste jag vänta ytterligare på att få ett nytt skattekort. Mitt efternamn är ju inte såå svårt. Jag menar, om Babak Vjinuvikovic Stragjnic ska bli norsk medborgare kan jag förstå att det kan bli lite fel i stavningen, men hallå, jag har ju ett svenskt namn. Suck."

Är i alla fall relativt nyss hemkommen från McD (standard) där jag drack en Chai tea, och det var ju inga fel på den inte. Mums! Kan även tala om att det finns drägg i en så tjusig förort som i Neutral Bay. De hänger på McD. Där de slåss. Ja, de slogs. Sen sa de hejdå när vi gick. Ja, men adjö då, dig vill jag nog stifta bekantskap med, inget är väl så uppfriskande som en fet käftsmäll inne i rökrummet på McD. De var nog mest bara hungriga, man får ju ett ganska hetsigt humör då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0