The sunshine state

Det var först när Brandon frågade "När åker du till Queensland?" häromveckan som jag insåg att Brisbane inte ligger i New South Wales. Det ligger i Queensland. Så nu har jag varit där. The sunshine state. Levde upp till namnet i alla fall. Solen sken, riktig sommarvärme (alltså svensk sommar då, +25 osv) och i lördags var tydligen "en dålig dag", för det blåste. Så annorlunda. Dock vill man nog inte bo där då det är sommar på riktigt. Vår här nu. För er som inte vet.



Där har ni lite Brisbane. Och mina tre små pojkar. "Mikaela, kan du följa med pojkarna till stranden och kolla dem medan vi dricker kaffe och pratar?". Absolut. Jobbade lite på brännan liksom. Bränd hårbotten dock, men spf30 skyddade resten av min kropp riktigt bra.

Imorgon ska jag catcha up med ett härligt gäng!
Fyra dagar är en evighet här i min lilla Australien-bubbla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0